10 oktober 2013 Masterclass Duurzaamheid en vastgoedmarketing



WEGENS SUCCES HERHAALD

In een reeks masterclasses die door de Transitieformule worden georganiseerd, gaat de eerste sessie over de waarde van duurzaamheid in vastgoedmarketing.


Samenvatting
Duurzaamheid inzetten als marketinginstrument kan alleen als je kunt waarmaken wat je belooft. Windowdressing is er genoeg maar gebruikers prikken hier doorheen en hun ambities rijken verder. Ook zien we dat vastgoedeigenaren al veel duurzame maatregelen treffen, maar dit zelf al zo logisch vinden dat in de communicatie over het gebouw hierover niets meer terug te vinden is. In deze masterclass krijg je inzicht in de drijfveren van gebruikers en leer je gebouwen hierop strategisch af te stemmen en maatregelen communiceerbaar te maken. Het boek Gebouwen Bewegen fungeert als handboek.

Doelgroep
Deze masterclass is speciaal ontwikkeld voor iedereen die strategische keuzes rond het verbeteren en/of renoveren van vastgoed maakt en daarover met de markt moet communiceren: Beleggers, Fondsmanagers, Ontwikkelaars & Makelaars

Leerdoelen
Inzicht in maatschappelijke duurzaamheidstrends
Inzicht in de werking van intelligente, en daarmee duurzame gebouwen, uit oogpunt van de gebruiker
Instrumenten die helpen bij het bepalen van de renovatiestrategie
Methoden je kunt hanteren bij de marketing, positionering en branding van gebouwen

Docenten
Marcel van Miert (www.bureauvanmiert.nl)
Paul de Ruiter (www.paulderuiter.nl)

Jan Bunk (www.bureaubunk.nl)

Waar en wanneer
Locatie:           Valschermkade 36D Amsterdam (kantoor Paul de Ruiter)
Datum:            10 OKTOBER 2013
Tijd:                 van 13.00 uur tot 17.30 uur

Kosten
Aan deelname zijn geen kosten verbonden.